Monschau.......
RTW
2009-10-21 16:11:22 UTC
Vanmiddag naar Monschau geweest.

http://www.dicasa.nl/Monschau

De charme van het dorpje is dat alles oud, vervallen en scheef is.Met al de
scheve lijnen is het erg moeilijk om een punt te vinden als referentie
waarop je je camera kunt "recht zetten".
Maargoed, volgens mij heb ik de sfeer goed te pakken gekregen. De scheve
lijnen her en der neem ik voor lief, dat hoort nu éénmaal bij Monschau;)

De laatste foto is mijn eigen favoriet, daarop is goed te zien dat Monschau
tegen de heuvels van een dal is gebouwd. Mooie dieptewerking ook in die
opname. Het speelse effect van het zonlicht maakt het af.

Foto's zijn geschoten met een polafilter erop, dit omdat het licht om 1 uur
in de middag erg hard was. Op die manier heb ik getracht om het felste licht
weg te nemen.

Gtz Roger
www.dicasa.nl
Jules Zollner.
2009-10-21 16:22:51 UTC
Post by RTW
[...]
GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb ze gezien, prachtig! Ik kom er veel.

Zelf Zuidwillemsvaart Mt-Wt gereden, zal straks afwerken.

Groet, Jules.
- '\°_°/' -
RTW
2009-10-21 16:23:13 UTC
Post by Jules Zollner.
GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb ze gezien, prachtig! Ik kom er veel.
Thanks;)
Het viel me op dat er in die omgeving totaal nog niks van de herfst te zien
was. Alles is nog groen. Ook rondom het stuwmeer bij Eupen was nog alles
groen. De herfst is er laat dit jaar!
Ok, gooi ze maar online;)
André
2009-10-21 17:05:44 UTC
Post by Jules Zollner.
Zelf Zuidwillemsvaart Mt-Wt gereden, zal straks afwerken.
Ok, gooi ze maar online;)
** citaat Roger
.......onvlucht nl.foto weer voor even.

Het niveau is me hier te laag. Zowel fotografisch als
psygisch.................
**

citaat is van rtw nog niet zo lang geleden gepost

Wel erg kort dit keer, dat het niveau hoger was heeft dus ook maar kort
geduurd. Jammer dan kap ik er maar mee, geeft niks ik kan toch niet
fotograferen dus daar missen jullie niets aan en door dat getrol van
Roger en die andere dwaas is bij mij de lust om te posten in nl.foto al
lang vergaan.

Gegroet
RTW
2009-10-21 17:09:05 UTC
"Andr�" <***@ikkkewilgeenspam.nl> schreef in bericht news:***@188.40.43.213...
Post by André
fotograferen dus daar missen jullie niets aan en door dat getrol van
Roger en die andere dwaas is bij mij de lust om te posten in nl.foto al
lang vergaan.
Gegroet
Mooizo, oprotten maar.

Het enige dat jij hier doet is zeuren. Daar gaan we dus niks aan missen.

Next one please!
van der Seur
2009-10-21 17:11:53 UTC
TROLL ALERT!!!
RTW
2009-10-21 17:17:19 UTC
Post by van der Seur
TROLL ALERT!!!
???

Ik ben geen troll hoor, ik post hier over fotografie. Jij ook? Nee dus, jij
zeurt alleen maar, net als die André.

Bekijk het eerste repje eens in dit draadje. Juist ja, van Euker
Voorn..............dat noem ik pas TROLLALERT.
En je ziet wat ik ermee doe, NEGEREN!

Dus hoe kom je erbij dat ik de troll ben?
van der Seur
2009-10-21 17:19:37 UTC
Troll alert!!
Euker Voorn
2009-10-21 17:32:50 UTC
Post by RTW
Bekijk het eerste repje eens in dit draadje. Juist ja, van Euker
Voorn..............dat noem ik pas TROLLALERT.
En je ziet wat ik ermee doe, NEGEREN!
Hoe? Door het er over te hebben en dagelijks te herhalen dat je mij
niet leest, ondanks dat je dolgraag zoals mij zou willen zijn? (en wat
gewoon veel te hoog gegrepen is voor je, als je DAT nu eens
accepteert!)
Nico
2009-10-21 17:18:45 UTC
Post by van der Seur
TROLL ALERT!!!
Heeft frust Te Wierike (RTW) hier weer een paar forse tikken gekregen?
Want ik zie zijn alter-ego's weer overal opduiken met de bekende
gefrustreerde riedeltjes. En dat gebeurt altijd wanneer Te Wierike hier
weer 's gekregen heeft waar hij om vraagt.
kriegel
2009-10-21 17:19:55 UTC
Post by Jules Zollner.
Zelf Zuidwillemsvaart Mt-Wt gereden, zal straks afwerken.
Ok, gooi ze maar online;)
Typisch.

Wij waren in de derde week van september in de omgeving net ten zuiden
van Koblenz. Daar waren de herfsttinten nadrukkelijker aanwezig dan in
Nederland. Wat mij bij staat van de Ardennen en Luxemburg is dat daar de
herfst ook eerder begint dan in Nederland.

Heel opmerkelijk.

Peter
Jules Zollner.
2009-10-21 18:23:27 UTC
Post by kriegel
Post by Jules Zollner.
[...]
Dat klopt. Ik was zelf vorige week met een busreis van een vereniging in
Koblenz. Daar loopt bijvoorbeeld een prachtig fietspad langs het water.
Maar ook daar is de herfst eerder ingevallen. Men wijt dat aan vroege
koude stromingen en zones, die eerder en langer geheel plaatselijk langs
het water stilgestaan, dan op andere plaatsen, door de Eifelhellingen. Het
is maar, wanneer en hoe lang alles daar "een eerste tik (!)" heeft
meegekregen. Langs de hele Zuidwillemsvaart bijvoorbeeld
(Maastricht-Eindhoven) stikt het van de herfstbladeren, bomen, kleuren.
Daar in het open land heeft de herfst al flink toegeslagen. In de berg en
heuveldalen van Eifel en Ardennen was het langer beschut waaide het niet
vroort het niet snachts en zit nog veel warmte in de grond is nog veel
groen.
- '\°_°/' -
Euker Voorn
2009-10-21 18:22:03 UTC
Post by Jules Zollner.
Post by kriegel
Post by Jules Zollner.
[...]
Wat? Is er zelfs in Koblenz een Ikea filliaal? Wat groeit dat concern
toch snel zeg!
RTW
2009-10-21 18:26:13 UTC
"Jules Zollner." <***@home.nl> schreef in bericht news:***@jules3.router.home...
In de berg en
Post by Jules Zollner.
[...]
Dat is ook de enige zinvolle verklaring die ik eraan kan geven. Mijn
vriendin viel het meteen op dat er vrijwel nergens "kleur"' te zien was
terwijl er volop kleur in onze eigen omgeving te zien is.
Rondom het stuwmeer is het ook nog erg groen, heel voorzichtig zie je daar
pas de bladeren wat geliger worden. Rood en oranje kom je er nog niet tegen
op dit moment. Tegen begin November begint het daar pas herfstachtig te
worden, maar dan gaat het ook erg rap en snel.
Euker Voorn
2009-10-21 16:23:55 UTC
Post by RTW
Vanmiddag naar Monschau geweest.
Je hebt steeds meer over voor erkenning, nog even en dan ben je zelfs
bereid om er voor naar de noordpool te roeien. Misschien tijd om eens
iets aan je zucht naar erkenning te gaan doen? Je zou bijvoorbeeld
kunnen proberen om tevreden proberen te zijn met wie je bent en wat je
hebt. Dat zou je dan zelf-erkenning kunnen noemen, het zou zowaar
kunnen zijn dat je hierdoor geen erkenning van anderen meer nodig
hebt.

Wat je foto's betreft:

Leuk, foto's van huisjes. Geweldig. Schitterend. Erg origineel. Hoe
kom je erop, om foto's van huisjes te gaan maken? Dat iemand anders
daar nog nooit aan heeft gedacht, bizar gewoon.

Maar wat wil je hier nu mee bereiken? Dat iedereen zegt; hee Roger,
mooie foto's, we vergeten daarom maar alle ellende en stront waar je
ons de afgelopen maanden onder hebt bedolven? Van die dagelijkse "geil
klimaat voor beroepsfotografen" postjes (bijna 1 jaar lang) doen we
voortaan maar net alsof het nooit gebeurd is?
***Bikey Mikey***
2009-10-21 17:18:32 UTC
"Euker Voorn" schreef
Post by Euker Voorn
Je hebt steeds meer over voor erkenning, nog even en dan ben je zelfs
bereid om er voor naar de noordpool te roeien.
Virtueel uiteraard, anders krijg je weer zo'n China/Irak vertrek postje ;)
Post by Euker Voorn
Leuk, foto's van huisjes. Geweldig. Schitterend. Erg origineel. Hoe
kom je erop, om foto's van huisjes te gaan maken? Dat iemand anders
daar nog nooit aan heeft gedacht, bizar gewoon.
Ik vraag me alleen af, waarom deze objecten (deze keer door hem gepost) niet
geclassificeerd worden als "vakantiekiekjes" terwijl ze dat wel zijn als ze
van een ander komen?
Nico
2009-10-21 17:20:47 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
"Euker Voorn" schreef
Post by Euker Voorn
Je hebt steeds meer over voor erkenning, nog even en dan ben je zelfs
bereid om er voor naar de noordpool te roeien.
Virtueel uiteraard, anders krijg je weer zo'n China/Irak vertrek postje ;)
Ik herinner me een vakantie van Te Wierike in Japan. Hij postte toen
vanuit Japan met een Koreaanse proxy ;-)
***Bikey Mikey***
2009-10-21 17:23:54 UTC
"Nico" schreef
Post by Nico
Post by ***Bikey Mikey***
Virtueel uiteraard, anders krijg je weer zo'n China/Irak vertrek postje ;)
Ik herinner me een vakantie van Te Wierike in Japan. Hij postte toen
vanuit Japan met een Koreaanse proxy ;-)
Maar daar had hij wel een goede reden voor: Japan heeft geen eigen
providers, daarom ging alles via die Koreaanse universiteit. :-))
(En bewijs maar eens vanuit NL dat het niet zo is)
Nico
vixx'
oh vacantiekiekjes? leuk, ben ik dol op, toch maar ff kijken dan.... :D
***Bikey Mikey***
2009-10-21 17:53:50 UTC
"Noo akses gealouwd" ;)
vixx'
2009-10-21 19:34:39 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
"vixx'" schreef
Post by vixx'
oh vacantiekiekjes? leuk, ben ik dol op, toch maar ff kijken dan.... :D
"Noo akses gealouwd" ;)
jawel, jawel, ik mocht er best op en lieve kiekjes hoor, maar dat is ook moeilijk
te vermijden in de schattig stadje als Monschau. :-)
***Bikey Mikey***
2009-10-21 20:09:15 UTC
"vixx'" schreef
Post by vixx'
jawel, jawel, ik mocht er best op en lieve kiekjes hoor, maar dat is ook
moeilijk te vermijden in de schattig stadje als Monschau. :-)
Voor mij alweer een tijd geleden dat ik daar geweest ben, als we in de buurt
waren zochten we altijd wel een smoes om even bij Schinnbach een hapje te
eten. Vaak "per ongeluk" verkeerd gereden tot we ineens iets "bekends" zagen
:-))
Jules Zollner.
2009-10-21 18:30:57 UTC
Post by vixx'
Post by ***Bikey Mikey***
Post by Euker Voorn
[...]
gaat jai d'r 's heen, en maok jai deselfde kiekjes, kijke of je dat kén.

dat kén je niet.

jei kén niks.

en je bin niks. En niemant.
- '\°_°/' -
Hans Mesman
2009-10-21 18:03:38 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
Post by Euker Voorn
[...]
Omdat de foto's van Roger per definitie niet geclassificeerd kunnen
worden als vakantiekiekjes. Als je heel goed kijkt, maar dan ook heel
goed, zie je bepaalde facetten aan de foto's waaruit blijkt dat ze
gemaakt moeten zijn door een topfotograaf.
;-)

Hans
RTW
2009-10-21 18:08:28 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
Post by Euker Voorn
[...]
Goed gezien, ik besteed aandacht aan mijn werk. Zowel tijdens de opname als
in de nabewerking. En dat is van o.a. jou niet te zeggen. Velen dumpen hun
foto's maar het net op..........................ik niet.
Dick
2009-10-21 19:53:07 UTC
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
Post by Euker Voorn
[...]
Hahahaha...wat heb jij een plaat voor je kop. Ronduit vermakelijk.
Tri nithean a thig gun earraidh: gaol, ead agus eagal.
RTW
2009-10-21 20:01:18 UTC
En jij lijkt net een Aap. Anderen napraten, aapjesgedrag!
Dick
2009-10-21 20:04:11 UTC
Post by RTW
Post by Dick
Hahahaha...wat heb jij een plaat voor je kop. Ronduit vermakelijk.
En jij lijkt net een Aap. Anderen napraten, aapjesgedrag!
Gedraag je eens volwassen, Nu lijk je niet meer dan een dreinende
kleuter.
Tri nithean a thig gun earraidh: gaol, ead agus eagal.
RTW
2009-10-21 20:09:32 UTC
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Ik ben in dit draadje niet begonnen met zieken en
zeiken.....................
muis
2009-10-21 20:13:28 UTC
Post by RTW
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Maar in die andere 476 wel :-)
Zo werkt het niet hoor, eerst dagenlang iedereen en alles afzeiken en dan
aslof er geen wolkje aan de lucht is gewoon een "serieuze" posting doen en
vervolgens gaan janken dan niemand serieus reageert.
jaaaaaaaaaaaaaaa het ligt aan anybody but Roger!
Je kunt het wel weer gooien op een andere persoonlijkheid maar dat zaagt
geen hout.
Daar kun je bij de kliniek mee aankomen maar hier niet.
Dick
Tri nithean a thig gun earraidh: gaol, ead agus eagal.
Euker Voorn
En zo is het.
RTW
2009-10-21 20:22:21 UTC
Post by muis
Post by RTW
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Ach, kijk naar Euker, jarenlang ligt ie overal te zieken. Daar hoor ik je
vervolgens niet over omdat ie je naar je mondje praat. Jij, Euker, Nico,
Vixx', Bikey Mikey enz, tis allemaal één pot nat en jullie verschijnen
alleen als er wat te trollen valt.
Dit draadje is daar wel HET bewijs van.

En voor de rest................EOD.
muis
2009-10-21 20:24:37 UTC
Post by RTW
Post by muis
Post by RTW
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Wat is dit nu weer? Nu gaat het SPONTAAN een keertje over jou en dan ga je
allerhande medeposters erbij halen?
JIJ bent en blijft ons troeteltrolletje, waar we zoveel van houden :-)
Post by RTW
En voor de rest................EOD.
Ja joh tuurlijk.
Vuur en schenen!
Euker Voorn
2009-10-21 20:34:16 UTC
Hier, nog een foto van Roger en zijn nieuwe vriendin:

Euker Voorn
2009-10-21 20:28:39 UTC
Post by RTW
Post by muis
Post by RTW
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Dat klopt. Maar ik doe er niet hypocriet over. Ik zet mijzelf niet
neer als slachtoffer. Ik lieg er niet om. En DAT is nu het grote
verschil met jou. Want jij probeert het altijd maar te ontkennen, te
verdraaien, en dat je altijd overal anderen maar de schuld van
probeert te geven. Mensen in het algemeen kunnen daar niet tegen.
Liegen is de meest gehate eigenschap, Roger, en jij bent en bestaat
uit liegen.

Verder, als ik de meeste grove sexistische stelling post dan moet ik
daar mijn best voor doen. Acteren heet dat. Bij jij komen dat soort
smerigheden echter recht uit het hart. Vrouwen dit, vrouwen dat. Om
nog maar niet te spreken van je postjes waar je eigenliefde en
grootheidswaanzin vanaf druipt. Het gaat jou allemaal zeer makkelijk
af.
***Bikey Mikey***
Maar altijd onder hun eigen naam of nick, zoals het hoort. Tobbert.....
Nico
Precies.
RTW
2009-10-22 07:51:57 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
"RTW" schreef
Post by RTW
[...]
Het posten onder eigen naam is dus voor jou een vrijbrief om te kunnen
trollen?
***Bikey Mikey***
2009-10-22 08:00:04 UTC
"RTW" schreef
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
Maar altijd onder hun eigen naam of nick, zoals het hoort. Tobbert.....
Het posten onder eigen naam is dus voor jou een vrijbrief om te kunnen
trollen?
Zoals de door jou gebruikte anno accountjes voor jou zijn? Dan zeg ik ja,
want IK sta dan open achter mijn uitspraken. En hoef dus later nooit
kruipend te beweren dat het niet van mij afkomt.
RTW
2009-10-22 08:15:19 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
"RTW" schreef
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
[...]
Dan zeg eens als ik live naast je sta wat je daarnet poste over mijn
vriendin, kijken of je dan nog achter je uitspraken
staat.......................met één enkele klap lig je tegen de vloer, dat
garandeer ik je.
Over mij kun je zeggen en posten wat je wil, het raakt me niet. Maar blijf
met je poten van mijn naasten af.
***Bikey Mikey***
2009-10-22 08:19:11 UTC
"RTW" schreef
Post by RTW
[...]
Groot gelijk, wanner is je lang geleden beloofde bezoekje?
Post by RTW
Over mij kun je zeggen en posten wat je wil, het raakt me niet. Maar blijf
met je poten van mijn naasten af.
Zo denk ik er ook over als het over "een van mijn dochters" gaat, maar dan
mag jij dat wel?
Jules Zollner.
2009-10-22 08:21:54 UTC
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
"RTW" schreef
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
[...]
Als 'ie voor ons sta', slaan we 'm naar de andere wereld.
- '\°_°/' -
Euker Voorn
2009-10-22 14:13:32 UTC
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
"RTW" schreef
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
[...]
Dat varken bedoel je? Als dat naast mij stond bracht ik haar direct
naar het dichtbijzijnde slachthuis.
***Bikey Mikey***
2009-10-22 14:35:13 UTC
"Euker Voorn" schreef
Post by Euker Voorn
Dat varken bedoel je? Als dat naast mij stond bracht ik haar direct
naar het dichtbijzijnde slachthuis.
Pas maar op, voor je het weet staat hij met een stuk leverworst voor je deur
voordat hij verdwijnt (of zoiets).
Aulerie Bicheux
2023-06-09 16:59:58 UTC
Post by ***Bikey Mikey***
"Euker Voorn" schreef
Post by Euker Voorn
Dat varken bedoel je? Als dat naast mij stond bracht ik haar direct
naar het dichtbijzijnde slachthuis.
Pas maar op, voor je het weet staat hij met een stuk leverworst voor je deur
voordat hij verdwijnt (of zoiets).
Financial aid
Good morning,
We are a group of four people and we have decided to financially help anyone who has acquired the rights of life for domestic animals (our everyday companions).
Our help also goes to vegetarian families and poor homes that lack financial means to carry out their project with an annual interest rate of 3%. Interested people will contact you Mr Philippe Marie-Vincent for more information.

Email: ***@gmail.com

Jules Zollner.
2009-10-22 08:06:53 UTC
Post by RTW
Post by ***Bikey Mikey***
"RTW" schreef
Post by RTW
[...]
Ach.................................................., laat die ZAK toch
STIKKEN.
- '\°_°/' -
Nico
2009-10-22 05:02:52 UTC
Post by muis
Post by RTW
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Precies. Al die keren dat Te Wierike betrapt werd op ano-postings komt
daar nog boven op.
muis
2009-10-21 20:10:05 UTC
Post by RTW
Post by Dick
Hahahaha...wat heb jij een plaat voor je kop. Ronduit vermakelijk.
En jij lijkt net een Aap. Anderen napraten, aapjesgedrag!
*hips*
vixx'
2009-10-21 20:51:42 UTC
Post by muis
http://i25.photobucket.com/albums/c71/willemgerritsen/cafe%20salden/roger.jpg
die barman kijkt ook niet echt gelukkig dat bambi in z'n nek staat te blazen....
***Bikey Mikey***
2009-10-21 20:53:40 UTC
"vixx'" schreef
Post by vixx'
die barman kijkt ook niet echt gelukkig dat bambi in z'n nek staat te blazen....
Nee Bikey, niks zeggen over die spreekwoordelijke lat waar geen ruimte meer
op is :-)))))
vixx'
2009-10-21 21:12:17 UTC
LOL
RTW
2009-10-22 07:53:29 UTC
Post by muis
Post by RTW
Post by Dick
[...]
Vreemde meid ben jij, zodra je een foto ziet met de naam Roger erbij denk je
dat ik het ben!
***Bikey Mikey***
2009-10-21 18:14:46 UTC
"Hans Mesman" schreef
[...]
Aha, sorry bij deze. Mijn fout, ik vergelijk namelijk alles wat ik zie met
mijn eigen "bagger" ;)
Moet er gewoon een beetje meer tijd aan besteden dus ;)
Euker Voorn
2009-10-21 18:19:38 UTC
On Wed, 21 Oct 2009 20:14:46 +0200, "***Bikey Mikey***"
Post by ***Bikey Mikey***
"Hans Mesman" schreef
[...]
Man zeur niet, maak eens een leuke portfolio aan, waarbij je iedere
foto comprimeert naar 130kb max dan kan ik er ook van genieten lol
***Bikey Mikey***
Nu in 800X600 speciaal voor jou :-))
vixx'
2009-10-21 19:36:10 UTC
Post by Hans Mesman
LOL
Kitty
2009-10-21 16:43:17 UTC
Post by RTW
[...]
Mooie foto's van een prachtige omgeving. Een paar jaar geleden zijn we
er ook geweest. Moet toch nog eens weer, met mijn nieuwe camera :-)
--
---
Never argue with an idiot. They drag you down to their level and then
beat you with their experience.
RTW
2009-10-21 16:47:08 UTC
Mooie foto's van een prachtige omgeving. Een paar jaar geleden zijn we er
ook geweest. Moet toch nog eens weer, met mijn nieuwe camera :-)
Tis idd een erg fotogeniek dorpje. Je kunt er een mooie Ardennenwandeling
aan vast knopen. Mijn geluk is dat ik op nog geen uur rijden van al dat
mooi's woon;)
Zeker een aanrader om deze winter Monschau eens te bezoeken, het ligt er
altijd prachtig bij in de sneeuw.
Jules Zollner.
2009-10-21 17:00:50 UTC
Post by RTW
[...]
Klopt. Denk ook aan de diepe uitzichten (polafilter!!!) in het Eifeldal
vanaf de Himmelleiter Aken Monschau (fietspad)
en dan over de Hoge Venen naar (Eupen) Verviers (Aubel terug) Maastricht
makkelijk 1 dag te doen.

Monschau is oneindig mooi, maar komt op mij 's zomers vaak erg
toeristisch, maar toch heel gezellig over. Je kunt er goed & goedkoop eten
en de bewoners zijn Rheinländisch gemoedelijk. (Akens dialect Heerlen
Kerkrade)

Uitstekende fotoserie en technisch perfect.
Uitstekende techniek en materiaal.

Groet jules
- '\°_°/' -
RTW
Heb er nog 3 bij gezet, foto 3, 4 en 5.
Kitty
2009-10-21 18:51:27 UTC
Post by RTW
Post by Jules Zollner.
[...]
Ik vind de kleuren heel goed geslaagd, vooral die met dat water, en dan
die bomen in herfstkleuren. Fantastisch. Alleen die foto met die blauwe
lucht........ was hij echt zo blauw?
--
---
RTW
2009-10-21 18:54:59 UTC
"Kitty" <***@hotmail.com> schreef in bericht news:***@hotmail.com...
. Alleen die foto met die blauwe
Post by Kitty
lucht........ was hij echt zo blauw?
Het polafilter heeft een beetje geholpen daar;)
RTW
2009-10-21 18:05:41 UTC
Post by Jules Zollner.
[...]
Ik heb nog tot komende dinsdag vrij;)

Tijd genoeg dus om eens wat te gaan rondrijden daar in de omgeving. Niks
moet, alles mag. Vrijheid blijheid.

Langs de Hoge Venen ben ik vandaag terug gereden naar Eupen. Ook eens een
bezoekje waard, het lijkt erg veel op Barac Michel.
RTW
2009-10-22 07:50:26 UTC
Post by Jules Zollner.
Uitstekende fotoserie en technisch perfect.
Uitstekende techniek en materiaal.
Ach, de meesten beseffen niet eens hoe moeilijk deze opnames zijn. De witte
huisjes in combinatie met de felle zon en de schaduwpartijen. Tis de kunst
om alles juist belicht te krijgen.
Velen vergeten ook om bij elke opname het polafilter opnieuw in te stellen.
Bij elke opname sta je namelijk onder een andere hoek ten opzichte van de
zon. Het is dus constant aanpassen geblazen met je polafilter. Velen
schroeven hem erop en doen er verder niks mee , puur omdat ze er niet om mee
weten te gaan.

Geef de zeikerts van nl. foto een reflexcamera, stuur ze naar Monschau op
een zonnige dag en het gros zakt genadeloos door het ijs. Ze zullen terug
komen met overbelichte witte huisjes, onderbelichte schaduwpartijen en
uitgebeten luchten.
Als voorbeeld neem ik deze foto:

De witte huisjes in fel zonlicht zijn goed belicht, de lucht is goed belicht
en de schaduwpartijen zijn goed belicht. En dat allemaal met één enkele
opname. Eigenlijk is dit typisch een opname die laat zien hoe goed de Fuji
S5 pro is in dynamisch bereik.
Ik heb deze foto overigens belicht op het grijze dak van het 5de huisje van
links met spotmeting.
Jules Zollner.
2009-10-22 08:06:16 UTC
Post by RTW
Post by Jules Zollner.
Uitstekende fotoserie en technisch perfect.
Uitstekende techniek en materiaal.
Ach, de meesten beseffen niet eens hoe moeilijk deze opnames zijn.
Dat is juist.
Ze hebben de bek wel vol pleurisbende maar doen en kunnen zelf niks.
Tuigy tuigy tuigy van de onderste riggel. Riggel de diggel.
Post by RTW
De witte
huisjes in combinatie met de felle zon en de schaduwpartijen.
Precies.
Dat is niet makkelijk.
Instellingstechnisch daar ter plaatse kun je niet veel doen.
Het wordt meerwaarde bereiken in de afwerking.
Iets anders zit er niet op.

"Als het er allemaal maar in zit en op staat. Dan zien we straks wel
verder in de afwerking" zeg ik dan altijd, staande op locatie. Dat is
alles wat je daar kan doen. Meer is niet te bereiken. Het echte werk komt
in Photoshop e.a., en daar is dat ding ook doodgewoon voor bedoeld.
Post by RTW
Tis de kunst
om alles juist belicht te krijgen.
Precies.
Je kan er 'n stuk of 10 mee naar huis nemen, en dan hopen dat daar precies
de goeie bij zit.
No problem.
Post by RTW
Velen vergeten ook om bij elke opname het polafilter opnieuw in te stellen.
Precies.
Ik neem dan altijd de stijl van een autoruitje, of iets dergelijks, een
chroomen ding,
en daar probeer ik door draaien de reflectie uit te krijgen.

Het teveel aan blauw filter ik er in de bewerking wel uit.
Dan trek ik gewoon het rood en groen (geel) wel een beetje op. No problem.
En dan het contrast wat weg, de helderheid een beetje plus. Klaar.
Post by RTW
[...]
Ik werk er altijd mee en stel het altijd bij.
Aneers kan ik later geen frisse, sterke, pittige strakke afwerkingen maken.
Post by RTW
Geef de zeikerts van nl. foto een reflexcamera, stuur ze naar Monschau op
een zonnige dag en het gros zakt genadeloos door het ijs.
Doen ze niet eens.
Kunnen niks, en wauwelen maar wat.
Dat soort slappe dellen zal je altijd hebben.
ZXo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.

Niet op letten, niet lezen, links laten liggen en gewoon onverstoorbaar
doorgaan met heel veel heel hoge heel goeie productie. Dat is de enige
remedie. Ik lees nooit, wat ze schrijven en 't interesseert me geen ene
teringzakfluitklootten.
Ze stikken d'r maar in de vuilhonden.
Post by RTW
Ze zullen terug
komen met overbelichte witte huisjes, onderbelichte schaduwpartijen en
uitgebeten luchten.
Ach, ik kijk er niet eens naar, het broddelwerk.
Die tijd die heb ik gehad.
Post by RTW
http://www.dicasa.nl/Monschau/medium/0009.jpg
[...]
Je hebt gelijk.
Er zit alles in en 't is 'n juweel van 'n plaat.
Daar kan je 'ns heerlijk op je gemak alle kanten mee op.

Dat is 't mooie van ergfens heengaan, en ergens mee thuiskomen.

Iedere dag.

Minstens 30 pics, daar blijven altijd minstens 5 sublieme van over.

Mooi is 't leven.
--
- '\°_°/' -

Succes!!
muis
2009-10-22 08:09:22 UTC
Post by Jules Zollner.
Post by RTW
[...]
En in de dutsjfotozone zijn ze ook al knettergek

@Roger35, vind dit niet echt (of echt niet) showcase waardig.. je post 17
foto's die of verkeerd getimed zijn, of een slechte compo hebben, of
onscherp zijn waar ze dat hadden moeten zijn, of een combinatie van eerder
genoemde mogelijkheden. vind het echt niks Het is hier geen CF/SD dump

@Roger35Wat mij opvalt is dat er erg weinig detail aanwezig is en niet erg
sprekende mimiek. Dat zal ook wel weer met range te maken hebben, maar
verder vind ik de overbelichting ook weer niet echt charmant; dus dat zijn
de verbeterpunten

@Roger35: Eeuwig zonde dat je die lelijke kaders er omheen hebt.

@Roger35: Goh, ik had al verwacht dat het feit dat je naam aanwezig was als
laatstreagerende user in dit subforum, waarschijnlijk betekende dat je een
nieuw eigen topic had geopend, in plaats van ook eens een keer te geven in
plaats van nemen
@vanDaal: Ja, en wat is je punt nu?
@Roger35: Dat me al t? vaak is opgevallen dat je hier vooral eigen topics
plaatst en weinig tot niet reageert op andere topics.
@vanDaal: Is het een verplichting om te reageren op een ander?
Het begint er hier steeds meer op te lijken dat je hier alleen maar welkom
bent als je een dure spiegelreflexcam bezit.
Ik houd het dan ook voor gezien hiero. Daarbovenop nog de botte reactie's
van van Daal op mij keer op keer.................
@Roger35: Ik zeg het volgens mij heel netjes. En los daarvan ga je niet in
op de inhoud van wat ik zeg, je bent het er mee eens?
Vergeet niet dat de overige negatieve reacties in dit topic stiekem verband
houden met hetgeen ik zeg. Als je namelijk ook bezig bent met het beoordelen
van andermans foto's, dan leer je net zo goed meer over je eigen technieken
en voorkeuren. Daarmee ga je zelf ook weer betere foto's maken. Met andere
woorden, men versterkt elkaar. Doe je daar niet aan mee, dan bestaat de kans
dat je eigen foto's ook nooit beter worden. Iets wat naar mijn mening
blijkt.
Jules Zollner.
2009-10-22 08:19:58 UTC
Op Thu, 22 Oct 2009 10:09:22 +0200 schreef muis
Post by Nico
Post by Jules Zollner.
Post by RTW
[...]
Doe jij zelf ooit wel eens iets goeds en nuttigs?
Zou je niet beter de hand aan jezelf kunnen slaan?

Je bent té geestelijk beperkt.
- '\°_°/' -
muis
2009-10-22 08:23:24 UTC
Post by Nico
Post by Jules Zollner.
Post by RTW
[...]
Nou nee want ik ben vandaag JARIG!
HIEPERDEPIEP!
Dat màg als je zo oud bent geworden als ik :-)
Jules Zollner.
2009-10-22 08:37:59 UTC
Post by Nico
Post by Jules Zollner.
Je bent té geestelijk beperkt.
Dat màg als je zo oud bent geworden als ik :-)
Dat mag HELEMAAL NIET, EN NOOIT.

Zo oud ben je helemaal niet, dat zou je wel willen.
Je BENT niets, en je KENT niets.
- '\°_°/' -
muis
2009-10-22 08:44:05 UTC
Post by Jules Zollner.
Post by muis
Post by Jules Zollner.
Doe jij zelf ooit wel eens iets goeds en nuttigs?
Zou je niet beter de hand aan jezelf kunnen slaan?
Nou nee want ik ben vandaag JARIG!
HIEPERDEPIEP!
WAT?
GEEN FELICITATIES?
Post by Jules Zollner.
Post by muis
Post by Jules Zollner.
Je bent té geestelijk beperkt.
Dat màg als je zo oud bent geworden als ik :-)
Dat mag HELEMAAL NIET, EN NOOIT.
Ach komop. Roger doet dat al jaren en die is jonger dan ik! Waarom meten met
twee maten, Julletje?
Post by Jules Zollner.
Zo oud ben je helemaal niet, dat zou je wel willen.
Ow wat lief, een compliment :-)
Dank je wel Jules! KUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Post by Jules Zollner.
Je BENT niets, en je KENT niets.
hmm.
Ik ken iig wèl het nieuwe liedje van K3 (okee, het is géén S5) uit m'n
hoofd?
An!ta
2009-10-22 10:00:18 UTC
Post by RTW
Post by Jules Zollner.
[...]
Alweer van een tijdje geleden, zonder S5, filters, dynamisch bereik.
Nee, gewoon een 1.2 mp compact.
Zie onderstaande link.
--
Groetjes, Anita. ((.)(.))
) (

-------------------------------------
http://fotosite.woelmuis.nl/foto/
-------------------------------------
Euker Voorn
2009-10-22 14:15:12 UTC
Post by RTW
http://www.dicasa.nl/Monschau/medium/0009.jpg
De witte huisjes in fel zonlicht zijn goed belicht, de lucht is goed belicht
en de schaduwpartijen zijn goed belicht.
Ik heb alle foto's geladen in photoshop en minstens 3 zijn overbelicht
en klippen in het wit.
muis
2009-10-21 19:01:52 UTC
Vanmiddag naar Munchhausen geweest.
Munchhausen
Bij Munchausen zal de persoon in kwestie aandacht zoeken door andere mensen
te gebruiken. Mensen met Munchausen kan je herkennen door volgende
symptomen:

* Zij mishandelen mensen psychisch door ze schuldgevoelens aan te praten en
anderen van alles de schuld te geven.
* Zij beginnen soms te wenen om anderen hun aandacht te trekken, dat is
meestal zonder reden.
* Zij kunnen situaties naar hun hand zetten door opdringen van gedachten en
gewoonten aan anderen.
* Zij laten een ander een mislukkeling voelen, zodanig dat we hen zullen
bewonderen en haar volgen in alles wat ze doet.
http://www.dicasa.nl/MUNCHHAUSEN_et_moi
Dick
2009-10-21 20:20:53 UTC
[...]
Poehee wat een verhaal. Noem hem gewoon een aandachtsgeile narcist. Sat
dekt de lading ook. :-)
--
Tri nithean a thig gun earraidh: gaol, ead agus eagal.